تبلیغات هوشمندانه تر

یکی از کسب و کارهایی که در چند ماه گذشته شروع به بیلبورد زدن کرده اند، نتفلیکس های ایرانی هستند مانند فیلیمو، لنز، فیلم نت، نماوا (البته بلیبوردی از این سایت ندیده ام) و …

رتبه الکسا هر کدام هم به ترتیب 59، 518، 585، 175 می باشد. در بین این ها لنز که مربوط به ایرانسل است، تبلیغات بسیار بیشتری دارد. هم توسط بیلبورد در سطح شهر، هم از نظر تبلیغات آنلاین. اتفاق جالبی که چند روز پیش افتاد، این بود که لنز به آپارات برای پخش در اول همه کلیپ ها تبلیغات داده بود .

 

این تبلیغ به نظرم برای یک بررسی اجمالی جالب آمد.

آپارات مالک فیلیمو است. حالا لنز به آپارات تبلیغ می دهد، یعنی درآمد رقیب را افزایش می دهد. پس شاید این تبلیغ با این رسانه نتواند تبلیغ هوشمندانه ای باشد. (شاید هم بشود گفت برای کسب و کارهایی در این اسکیل مثل ایرانسل و آپارات دیگر این ارقام عددی نیست.)

از طرف دیگر شاید عده ای بگویند بازدید آپارات هم بالا است و نمی توان به سادگی از آن همه مخاطب گذشت.

 

سوالی که در ادامه برای من بوجود آمده این است که آیا ایرانسل که خود تامین کننده اینترنت است (مانند شاتل که تامین کننده اینترنت است و نماوا را دارد) می تواند سهم بازار معقولی را نسبت به فیلیمو که در اختیار آپارات است و سهم زیادی از مصرف اینترنت کشور را دارد، بگیرد؟

 

پی نوشت نامرتبط: در کل من به بیلبوردها خیلی دقت می کنم، چون برداشتم این است که نشان می دهد در کدام کسب و کارها رونق هست یا حاشیه سود کدام کسب و کار بالا است.

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.8/5 - (6 امتیاز)

1 دیدگاه روشن تبلیغات هوشمندانه تر

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.