سایتی برای محتوا

یکی از سایت هایی که خودم و اکثر دوستان مطالبش را می خوانیم، سایت دوست خوبمان نیلوفر کشاورز است.

مطالب عمدتا از سایت های معتبر و قابل اتکا هستند. خوبی این سایت این هست که کاملا هسته آن در مورد محتوا است و مطالب پیرامون همین موضوع فقط بررسی می شود. به عنوان مثال یکی از چیزهایی که خیلی خوب مورد بررسی قرار گرفته مطالب حول Content Curation است، حداقل من نتوانستم در سایت دیگری اطلاعات بیشتر راجع به Content Curation پیدا کنم (وب فارسی مد نظرم هست).

 

در کل حوزه محتوا که خیلی گسترده است. خودم دوست دارم محتوا را به سه بخش تقسیم کنم:

  • استراتژی
  • تولید
  • بازاریابی

 

که البته نیلوفر کشاورز هم به دو دسته کلی تقسیم بندی کرده (یعنی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا)، که به نظرم آن هم درست است. در کل آنقدر ها مرز بین این موارد باریک است که نمی توان حکمی قطعی صادر کرد.

در پست “نگاهی شخصی به شش ماه وبلاگ نویسی خودم” تجربیات این چند ماه خودش را با ما به اشتراک گذاشته است.

امیدوارم به میزان کوچکی از کمال گرایی خودش کم کند تا بتواند بیشتر بنویسد و امثال من از آن ها بیشتر بهره ببریم. البته که تولید محتوای با کیفیت و با دقت بسیار زمان بر و حوصله بر است.

 

با تشکر

حمید طهماسبی
5/5 - (6 امتیاز)

5 دیدگاه روشن سایتی برای محتوا

  • سلام و درود
    بله من هم سایتشون رو مطالعه کردم و بسیار عالی و با جدیت

  • خانوم نیلوفر در تولید محتوا بسیار عالی عمل می کند و ایشان را تحسین می کنم، من آهنگساز هستم و در تولید محتوا در همین زمینه کار میکنم به عنوان مثال ساخت کلیپ های ویدیویی و همچنین راه اندازی یک سایتی که محتوای آن موسیقی باشد. از ایشان کمال تشکر را دارم.

  • من محتواهای ایشون رو خوندم
    خانم کشاورز تو بازاریابی دیجیتال یکی از خوبا هستن که واقعا تخصص خوبی دارن.
    ایشون در زمینه تولید محتوا هم مدتی پیش مقاله ای ازشون خوندم که به من خیلی کمک کرد و تونستم سایت خودم که در زمینه افزایش فالوور و ربات خاصی رو دادم نوشتن.
    برای سایتم دنبال محتوا نویس خاصی بودم که متاسفانه انقدر کپی دیدم که تصمیم گرفتم خودم برم سمتش و با آموزشهای خانم کشاورز تونستم موفق به تولید محتوای خوبی بشم.

  • سلام حمید جان.
    خیلی لطف کردی و ممنون بابت معرفی وبلاگم.

    چند وقت پیش شاهین کلانتری عبارتی رو برای استراتژی محتوا به کار برد که برای من خیلی قابل فکر بود. شاهین نظرش اینه که استراتژی محتوا ابزاری برای “ترویج گزاره ها” می تونه باشه.

    فحوای کلامش اینه که اول ببینیم چی می خواییم بگیم بعدا تصمیم بگیریم چطوری بگیم. بنابراین استراتژی بخش اول جمله قبلی و بازاریابی اون ” چطور” ی گفتن است. به نظر من بازاریابی و استراتژی از جنس فکر و دانش هستند و تولید از جنس مهارت.

    شاید یکی از دلایلی که بازاریابی محتوا توی برخی از کسب و کارهای ایرانی جواب نمیده اینه که به جای مشخص کردن فونداسیون و اینکه روی چه زمینی می خواهیم خونه بسازیم، بیشتر درگیر تقلید از نمای ساختمون و در و پنجره ها میشیم.

    چیزی که خودم علاقمندم بفهمم همین تشخیص و فهم این دو تا مفهوم هستش و اینکه از هر کدوم کجا و کی باید بهره برد.

  • نیلوفر توی تولید محتوا و نوشتن مقاله فوق‌العاده است.
    من همیشه برای داشتن یک سایت درجه یک تو بازاریابی دیجیتال تخیل می‌کنم. تنها تو تا کاندید برای نوشتن و تولید محتوا تو ذهنم هست: یکی نیلوفر کشاورز و دیگری محمدرضا زمانی.
    البته دارم پول جمع می‌کنم که این دو نفر را استخدام کنم 🙂

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.