کاسپین بهترین است

من خودم برای درست کردن موهام همیشه از اسپری مو کاسپین استفاده می کنم. دیدم که اکثر آرایشگاه ها هم از همین اسپری مو استفاده می کنند.(منظورم آرایشگاه های خوب است)

تا آنجایی که من اطلاع دارم، رقیب این محصول اسپری مو Albura است. این روزها با اینکه کاسپین روی این محصول فروش فوق العاده خوبی دارد. دست به یک اقدام بی سابقه زده و آن تبلیغات محیطی است.

بیلبورد، تیزر تلویزیونی و تبلیغات کلیکی در فضای وب تبلیغاتی هست که این شرکت انجام می دهد. به نظر من قبل از این حرکت هم یک برند محبوب بود و با این حرکت از رقیب یک سر و گردن حداقل (به نظر من ) در ظاهر از Albura جلو افتاد.

ولی سوالی که من دارم این است که:

  • هدف این شرکت از تبلیغ این محصول چه چیزی بوده؟ فروش؟ برندینگ؟ یا شاید هم می خواهد شروع کند به تولید محصولات دیگر و زمینه سازی می کند. یا شاید هم خواسته تیر خلاص را بر رقیب خود بزند.

– اگر فروش بوده، که بیلبورد و تیزر فروش نمی آورد و اساسا قیمت این محصول چیزی نیست برای این اقدامات چه برسد به حاشیه سود آن. یا تبلیغات اینترنتی چیزی نیست که توجیه اقتصادی داشته باشد و این محصول از طریق اینترنت فروش رود یا با هزینه ارسال برای خریدار توجیه داشته باشد.

– اگر برندینگ بوده، تا حدودی قابل قبول است ولی آیا با این شدت و گستردگی؟!

البته فقط این محصول شرکت، طرفدارهای بسیار دارد.

بقیه محصولات زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

– اگر می خواست رقیب را از دور خارج کند. می توانست با خیلی کمتر از این هزینه ای که کرده با Albura دامپینگ بکند. یعنی برود تمام یا اکثر Albura های بازار را بخرد و با تخفیف ۹۰% به بازار ارائه دهد. اتفاقی که می افتد بعد از مدتی چون همه ۹۰% به دهانشان مزه کرده دیگر حاضر نیستند با قیمتی بیشتر این محصول را تهیه کنند و اینگونه است که خیلی از شرکت ها(albura) به یکدفعه از چرخه روزگار حذف می شوند به همین سادگی و خوشمزگی. به دلیل اینکه این کار در ایران زیاد جرم حساب نمی شود، من به شخصه زیاد شاهد این وضعیت بوده ام، اما در اقتصادی مانند آمریکا، دامپینگ جرم است. البته این کار از لحاظ اخلاقی و حرفه ای کار نادرست و ناپسندی هست. اگر اشتباه نکنم هم از لحاظ شرعی حرام است. (البته هیچ کدام فایده نداشته در رخ دادن این اتفاق)

باید منتظر ماند تا ببینیم هدف از این تبلیغات گسترده چه بوده! روی محصولی که فروش بسیار خوبی دارد و قیمتش پایین است.

(این ها چیزهایی بود که این روزها در ذهنم می گذشت، دوست داشتم اینجا به نگارش بیاورمش)

با تشکر

حمید طهماسبی
5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه روشن کاسپین بهترین است

  • با اینکه من کلا از اسپری خوشم نمیاد و موقع استفاده سر درد میگیرم ولی با این وجود این دو برند معروف رو میشناسم… دیدگاه جالبی داشتید…

    • خیلی خوبه که شما از این ها استفاده نمی کنی. ولی من هم از این استفاده می کنم هم چسب موی ریواژن. بذار اگر قرار موهام بریزه حداقل با محصول داخلی بریزه.(این چسب موی ریواژن هم در چند سال گذشته بازار ایران را قبضه کرده)

      • با احترام به دیدگاه و نوشته شما اسپری کاسپین بی کیفیت و قابل مقایسه با محصولات معروف بازار هم نیست.تنها علت فروش بالای اون در ایران قیمت پایینش هست و گرنه در مقابل محصولات معروف مثل محصولات شوارترکوف یه محصول درجه ۵ حساب میشه…

        • وحید سلام
          مرسی که به اینجا سر زدی و نظرت را نوشتی ولی یک سوال
          اسپری کاسپین ۵۰۰ میلی ۱۰ هزارتومان هست، اسپری شوارتسکف ۱۰۰ میلی حداقل ۲۰ هزارتومان
          آیا این ها در مقام مقایسه هستند؟?

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.