دلایل شروع بحث تجارت الکترونیک

شاید بهتر بود که این مطلب را در ابتدای فعالیت این سایت می نوشتم، ولی اگر باز هم برگردم به عقب صلاح می دانم که بعد از نوشتن چند مطلب راجع به تجارت الکترونیک این مطلب را بنویسم.

چرا تجارت الکترونیک

 

کمی درد دل:

زمانی که می بینم خیلی از دوستان از نبود فضای کار، رشد، توسعه و نبود سرمایه اولیه می گویند ، شدیدا به فکر فرو می روم. البته می دانم که بخش اعظمی از آن را باید پای اهمال کاری و تنبلی گذاشت ولی در اینجا می خواهم برای آن دسته از کسانی که واقعا می خواهند کاری انجام دهند ولی نمی دانند چگونه و از کجا باید شروع کنند، بتوانم تاثیری حتی بسیار کوچک داشته باشم. به هر حال من هم بین این مردم زندگی می کنم و اگر بتوانم در حد خودم تاثیر گذار باشم توانسته ام به اندازه خودم دِینم را (هر چند نا چیز) به جامعه خود ادا کرده باشم. به اعتقاد من زمانی که شخصی به کاری مشغول می شود و در آن به موفقیت و شادی می رسد باعث می شود میانگین شادی در جامعه افزایش یابد تا بلکه بتوانیم جامعه ای سالم تر از لحاظ روانی داشته باشیم. چون خودمان و عزیزان مان در آن فضا زندگی و تنفس می کنیم. البته که اعتقاد دارم ” زکات علم در نشر آن است” و باید بگویم که شروع این سرفصل اول از همه، کمک به خود من در درک بهتر و دقت بیشتر به مفاهیم است.

من در ابتدای این تجارت به دلیل عدم آگاهی بسیار از لحاظ ریالی، زمانی، اعصابی و انرژی هزینه کردم و دوست ندارم هیچ کس دیگری آن اشتباهات را انجام دهد یا به دلیل نقصان در آگاهی دست خوش بازیچه دیگران شود.

 

دلایل شروع بحث تجارت الکترونیک

یکی از دلایلی که من وارد این حوزه شدم جدید بودن آن است که چند نکته را در کالبد خود دارد:

۱- مبحث خاصی هست و تعداد کسانی که در این حوزه فعالیت حرفه ای می کنند خیلی کم هستند(البته من هم جزء شان نیستم و صرفا به عنوان کسی که در آغاز راه هست، می خواهم مشاهدات خودم را اینجا ثبت کنم).

۲- دیوار ورود به این کسب و کار از لحاظ مالی کوتاه و از لحاظ اطلاعات بلند است. پس من می خواهم با ارائه این اطلاعات کمی راه را برای کسانی که به این کار علاقه دارند هموار کنم.

۳- بازار در حال حاضر ایران بسیار در این بخش جای کار دارد (اصطلاحا هنوز دست زیاد نشده است)

۴- به نظر من وقت آن است که جوانان به دلیل نیاز به سرمایه کم و وجود ریسک کم وارد این حوزه شوند. پس با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به آن در حد خودم کمکی کرده باشم.

در انواع کسب و کار تجارت الکترونیک، این بخش مد نظرم هست: pure-play یا حداکثر click & mortar

 

پس تمام سعی من این است که هر چه بیشتر محصول، فضای ارائه و فرآیند را به آنلاین برسانم تا بتوانم آن چیزی که مد نظرم هست را ارائه داده باشم.

البته ناگفته نماند که حمایت دوستان در همین چند روز و تماس های آنان بیش از آن چیزی بوده که من حتی تصورش را می کردم. امیدوارم که بتوانم آنگونه که دوست دارم و دوستان توقع دارند مطالب را سلسله وار تقدیم کنم.

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.5/5 - (8 امتیاز)

1 دیدگاه روشن دلایل شروع بحث تجارت الکترونیک

  • سلام
    درسته که فضای بزرگی برای ارائه خدمات تو تجارت الکترونیک وجود داره اما به علت اینکه جهانشمولی آن بازیگران بزرگ می توانند بازیگران خورد را حذف کنند. چگونگی ورود . انتخاب بازار هدف . تمایز و ….
    مهمترین مطلب داشتن اطلاعات زیاد هست که کمک میکنه بتوانیم ایده مون رو به بازار معرفی کنیم

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.