کپی موفق هم قبول است

سال ۸۸ خانه یکی از دوستانم بودم (خانه دانشجویی) دور هم داشتیم ناهار می خوردیم. گفتم این تلویزیونم یک مطلب آموزنده نمی ذاره برای مخاطبش.

همان موقع دوستم گفت: اینی که الام شروع کرد و ببین.

خیلی برام تبلیغ جالب و تاثیر گذاری بود. عالی بود.

بعد ها متوجه شدم اصلش این بوده و کپی تمیز بوده.(حتی موسیقی متن، حتی عدد هم همان ۲۱ بود)

 

من با کپی موفق هیچ مشکلی ندارم.

مگر دیجی کالا و اسنپ و بایملو … بدِ؟

به همین کپی موفق هم من شخصا قانعم.

با تشکر

حمید طهماسبی

 

5/5 - (5 امتیاز)

6 دیدگاه روشن کپی موفق هم قبول است

  • آقای طهماسبی عزیز. فرصت آشنایی با شما را نداشتم اما وبلاگ شما را با علاقه دیدم. از اظهار لطف شما به نوشته هایم و مشارکت در بحثها ممنونم.
    خوشحالم که متمم چنین اعضای فرهیخته ای دارد. بیش باد.
    با مهر

    • درود فراوان نثار مهندس تقوی عزیز
      بسیار شاد و خرسندم که شانس این را دارم که بتوانم از مطالب وبلاگتون بهره مند شوم و جا دارد که همین جا از شما برای اینکه تجربیات و مشاهداتتان را رایگان و اینقدر راحت در اختیار ما قرار می دهید تشکر کنم.
      که اگر این وسیله ارتباطی نبود پای صحبت امثال شما نشستن برای بنده دست نیافتنی بود.
      برای شما و خانواده محترمتان سالي سرشار از سلامتي ثروت شادكامي و موفقيت را آرزو می کنم.

  • حمید یک نمونه دیگر:
    تبلیغ بنز – قارچ خور: http://www.aparat.com/v/8wmOh
    تبلیغ اسنپ- قارچ خور: http://www.aparat.com/v/KjTBi

  • عموماً تقلیدی که در زمان پیامبر اکرم ـ صلی‌الله‌علیه‌واله ـ مطرح بوده است، تقلید در آیین بت‌پرستی بوده که از قدیم بین عرب‌ها مرسوم بوده و عرب جاهلی نیز از این رسم پیروی کرده است؛ لذا در مقابل حق گردن‌کش بوده و تسلیم کلام پیامبر‌ ـ صلی‌الله‌علیه‌واله ـ نمی‌شدند. قرآن در مقابل این تقلید کورکورانه در اصولی چون خداشناسی، سخت موضع‌گیری می‌کند: « وَ إِذَا قِیلَ لهَمْ تَعَالَوْاْ إِلیَ‌ مَا أَنزَلَ اللَّهُ وَ إِلیَ الرَّسُولِ قَالُواْ حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا عَلَیْهِ ءَابَاءَنَا أَ وَ لَوْ کاَنَ ءَابَاؤُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ شَیْا وَ لَا یهَتَدُون »؛ «و هنگامی که به آنان گویند: به‌سوی آنچه خدا نازل کرده و به‌سوی پیامبر آیید، گویند: روش و آیینی که پدرانمان را بر آن یافته‌ایم، ما را بس است. آیا اگر پدران آنها چیزی نمی‌دانستند، و هدایت نیافته بودند (باز از آنها پیروی می‌کنند)؟»؛ «گفتند: آیا آمده‌ای که ما را از آیین نیاکانمان بازداری تا بزرگی در زمین به شما تعلق بگیرد؟ ما به شما ایمان نمی‌آوریم»؛و «گفتند: ما نیاکان خود را پرستشگر آنان یافتیم. گفت: مسلماً شما و نیاکانتان آشکارا گمراه بوده‌اید».
    تقلید در گوش کردن و پذیرفتن
    آیه دیگری نیز وجود دارد که بر تبعیت و تقلید دلالت دارد: « وَ قالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنَّا فی‌ أَصْحابِ السَّعیرِ »؛ «و می‌گویند: اگر ما (دعوت سعادت‌ بخش آنان را) شنیده بودیم، یا (در حقایقی که برای ما آوردند) تعقل کرده بودیم، در میان ( آتش‌ ) اهل آتش سوزان نبودیم».
    در این آیه علت جهنمی شدن را نبود دو امر می‌داند؛ یکی تعقل است که منظور فکر کردن و اندیشیدن است و دوم شنیدن است؛ شنیدن در اینجا تنها «به گوش خوردن» نیست؛ زیرا به یقین این امر موجب نجات از جهنم نیست؛ بلکه منظور گوش دادن و پذیرفتن است. این گوش کردن و پذیرفتن همان تقلید است که مورد بحث است.
    این آیات نشانگر این هستند که تقلید در اصول دین نمی‌توان کرد. البته تقلید غیر از تحصیل علم از دیگری است و این آیات منافاتی با این ندارد که در اصول دین از دیگران یاد بگیریم و استدلال‌ها را مورد استفاده قرار دهیم. تقلید مورد نفی در اینجا، تقلیدی است که بدون دلیل و شناخت و به صرف گفتار دیگران باشد.
    آیات دیگری نیز وجود دارد که این نوع تقلید را مذمت کرده و پیروانش را در ضلالت و گمراهی می‌داند.

    • جواد تقلیدی اگر قرار انجام بشه هم باید از مدل ذهنی باشه نه اینکه فقط از رفتار
      واِلا تقلید هم اونقدر بد نیست.
      یه بخشی از یادگیریه
      ولی نه تقلید صرف و کورکورانه. به قول خودمون کپی پیست

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.