این ها نباشند، همین مخاطبان هم نخواهند ماند

این روزها صدا و سیما بیش از پیش ضعیف و منزوی شده است.

البته من به تکه تاریک ماجرا کاری ندارم و قصدم ناله و غر زدن نیست.

قصد من بررسی کوچکی از تکه ی روشن این سازمان است.

سه تا از پر بیننده ترین برنامه های در حال حاضر صدا و سیما به ترتیب قدیمی بودن:

  1. نود
  2. خندوانه
  3. دورهمی

که هر کدام به ترتیب توسط عادل فردوسی پور، رامبد جوان و مهران مدیری گردانده می شوند.

 

من اهل فوتبال نیستم ولی هر از گاهی که پیگری می کنم، یا از کسانی که اهل فوتبال هستند می شنوم که چقدر حضور عادل فردوسی پور به رشد فوتبال ما کمک کرده است.

بی شک عادل فردوسی پور ریگی به کفش ندارد. چون با این حملاتی که به هر کس که دوست دارد می کند (که تا آن جایی که من می دانم به حق هم هست) اگر تا به حال نقطه ضعفی برای فشار وجود داشت مطمئنا مجالی برای عادل، از سمت بقیه نمانده بود. آن هم در بیزنسی مانند فوتبال که آنقدر لابی کردن و رانت در آن بدیهی است.

مطلب داخل پرانتزی: در کل ایرلاین، باشگاه فوتبال و صنعت بانکداری نظر خیلی از پولدارن و صاحبان قدرت در ایران را به خود جلب می کند.

 

رامبد جوان هم که با استارت برنامه خندوانه و حضور عروسکی به نام جناب خان توانست سهم قابل توجهی از بینندگان صدا و سیما را به خودش اختصاص دهد. (یا بهتر بگویم، مخاطب سازی کرد). البته به نظر من (که نه کارشناس هستم و نه سوادی در این زمینه دارم) مجری گری او از بازیگری او خیلی بهتر است.

بعد از جدا شدن جناب خان از برنامه خیلی ها اعتقاد داشتند دیگر این برنامه مانند  سابق پر طرفدار نخواهد بود اما با قوی تر شدن استندآپ کمدی ها برنامه بیش از پیش رونق گرفت. مخاطبان این برنامه بیشتر جوانان هستند.

 

 

مهران مدیری به نظر من جزو مجریان و کارگردانی هست که مثل آن را نداریم. هر زمان که طنزی ساخت تکه کلام های آن به راحتی وارد جامعه شدند. هنوز که هنوز است تکه کلام های برره سر زبان ها را هر از گاهی می شنوم. کار های او بسیار قوی و بیشتر برای جو های خانوادگی است.

مهران مدیری به معنای واقعی در کار خودش حرفه ای است.

 

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.7/5 - (15 امتیاز)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.