اینستاگرام و تلگرام

قطعا تاثیر اینستاگرام و تلگرام به پایداری و اثربخشی تولید محتوا، سئو و بازاریابی محتوا نیست اما از پلتفرم هایی که همگان در آن حضور دارند هم غافل شدن اصلا کار درستی نیست.

 

البته این مطلب را هم می گویم که کاملا بستگی به صنعت و مدل کسب و کار دارد.

اما اگر از من می شنوید بگذارید این تصمیم گیری به عهده فیدبک از تلگرام و اینستاگرام باشد. این ها رسانه های خوبی برای کسب و کار می شوند و وایرالیتی بالاتری به نسبت بقیه ابزارها دارند. پس هر کسب و کاری که راه انداختید حداقل ۶ ماه هر روز در این دو (تلگرام و اینستاگرام) فعالیت پیوسته داشته باشید و گزارش گیری کنید.

هزینه راه اندازی دیرهنگام این ها به مراتب خیلی بالاتر از این است که یک سال برای آن ها هزینه بکنید و بعد متوجه شوید که برای کسب و کار شما اثر بخشی خاصی ندارند.

سئو خوب است، بازاریابی محتوا و تولید آن خوب است اما برای کسانی که واقعا با این ها نیازهایشان برطرف می شود، والا اگر کسب و کاری فقط با یک بات تلگرام بشود چرخاند، زیاد منطقی نیست که از ابزار دیگری استفاده شود.

گاهی اوقات یک پیج اینستاگرام از یک مغازه یا حتی وب سایت، سود خالص بیشتری می دهد.

به نظر من اگر روزی کسب و کاری راه اندازی کردید که آنلاین بود، حتما  وب سایت، کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آن را از همان ابتدا راه اندازی کنید. همه چیز تولید محتوا و سئو نیست.

اما درگیر بازی خریدن View، member، follower و … نشوید. در جریان باشید که اصلا نمی توان به هیچ چیز در این پیام رسان و شبکه اجتماعی اعتماد کرد. اعضای کانال، بازدید پستِ کانال، تعداد لایک، بازدید ویدئو در اینستاگرام، فالوور در اینستاگرام و هر آنچه که فکرش را هم نمی کنیم خریدنی و فیک می تواند باشد.

یکی از راه های متوجه شدن اعضای فیک کانال این است که سعی کنید به پست های ابتدای آن کانال دسترسی پیدا کنید (البته شاید هم از همان اول با خرید member وارد شوند). آنقدر اکثرا همه چیز را می خرند، که ارگانیک رشد کردن یک مزیت استراتژیک محسوب می شود.

 

ارگانیک رشد کنیم

 

[لینک مرتبط: تمایز ]

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.5/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه روشن اینستاگرام و تلگرام

  • سلام ممنون بخاطر جزئیات ریزی که در مطالب اشاره کردید برای افرادی که تازه میخوان کسب و کار آنلاین راه اندازی کنند.
    ولی برای جمله آخر که فرمودید “ارگانیک رشد کنیم” یه مسئله ای بوجود میاد:
    امروزه هرفردی که بخواد از کانال تلگرامی یا پیج اینستاگرامی خریدی انجام بده یا دنبال کننده آن باشد همیشه به میزان فالورها و ممبرتلگرامی توجه میکنه انگار یجورایی بالا بودن فالور و ممبر، اعتماد کاربر رو نسبت به اون کانال و یا پیج افزایش میده.
    بنظر من هرچقدر هم فیک ابتدای کار شما باید میزان فالور و ممبرهاتون رو بالا ببرید تا در ابتدا نظر کاربر رو جلب کنید که دنبال کننده شما باشه بعد باید خودتون رو بهشون ثابت کنید.

  • چالش مهم این قضیه بحث امنیت و پایداری سرمایه گذاری در این حوزه هست…
    یک مغازه اگر اجاره اش تمام شود می تواند جای دیگری را اجاره کند..اما این اپ ها چطور؟
    به اعتقاد من قیاس این ها در کسب و کار با فضای فیزیکی جسارتا کار صحیحی نیست…خصوصا در ایران با محدودیت های قانونی در خصوص سایت ها و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.