ما را بد عادت نکنید

خیلی برای همه ی ما پیش آمده که تازه رستورانی یا فست فودی باز کرده باشند و به دلیل جذب مشتری از لحاظ احترام و کیفیت غذا سنگ تمام بگذارند. بهترین دکور را در نظر می گیرند. حتی یک نفر را آنجا می گذارند تا فقط برای شما صندلی را به عقب بکشد تا شما بنشینید.

خاطره ای مرتبط : حدود ۹ ماه پیش نزدیک شرکت، یک رستوران بیرون بر باز شد (دور شرکت ما پر است از فست فود و بیرون بر) بعد به خودم گفتم چجوری می خواهد در این فضای رقابتی وارد شود و موفق بشود. حدود یک ماه از افتتاحش که گذشته بود من از جلوی آن رد شدم و همان لحظه با من تماس گرفتندکه یک دست چلو ساده بگیرم. من هم که نزدیک آن رستوران بودم از آنها گرفتم. در وهله اول دیدم که قیمتش نسبت به بقیه جاها ۲۵% گران تر است. اما زمانی که در ظرف را باز کردم با یک صحنه خیلی جالب مواجه شدم. تمام روی ظرف ته دیگ بود. یعنی حالت قابلمه هایی داشتند، اندازه همان ظرف بود و این پلوها را تک تک دم کرده بودند(چیزی که من فکر می کنم) خیلی این حرکت تو مخم نشست (دیکشنری سایت: دوستان وقتی من میگم این “تو مخمه” یعنی خیلی به دلم نشسته ولی وقتی میگم این “رو مخمه” یعنی داره روی اعصابم راه میره). یکبار که یکی از دوستانم از تهران آمده بود(حدود ۴ماه بعد آن ماجرا) گفتم حتما از آنجا چلو بگیریم. وقتی آوردم شرکت و در ظرف را باز کردم دیدم بلههه شده مثل بقیه رستوران ها.

یک اخلاق خوبی که ما ایرانی ها داریم همین است. اول قوی ظاهر می شویم بعدا هم قوی ناپدید.

امشب قصد نوشتن درباره مطلب دیگری را داشتم ولی این ایمیل باعث شد که من در این مورد بنویسم.

من در حدی نیستم که بخواهم به متمم عرض کنم، چه برسد به دستور.

اینکه یک وبسایت آموزشی هم خودش، هم تمام کسانی که با او رقابت دارند و هم تمام کسانی که از او استفاده می کنند، می دانند بی شک رتبه یک سایت های  آموزشِ مدیریت در ایران است. با این لحن صحبت کند چیزی است که من به خاطر ندارم در فضاهای دیگر آن را تجربه کرده باشم.

قبلا گفته ام باز هم می گویم. با این رفتارهای سطح بالای متمم من بد عادت می شوم و توقعم از همه و زندگی بالا می رود.

ما را بد عادت نکنید

با تشکر

حمید طهماسبی
5/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه روشن ما را بد عادت نکنید

  • سلام حمید
    مطلب جالبی بود و به شخصه لذت بردم.
    به قول یک بنده خدایی لباسی که ما می پوشیم یا سودی که از کسب و کارمون نصیب ما میشه و … مدیون مشتری هامون هستیم ، به نظرم اگر به این مورد بیشتر توجه بشه این کمبود ها پیش نمیاد و کسب و کار ها مدت زمان بیشتری دوام خواهد داشت هرچند این مورد برای همه یکسان نیست.
    در رابطه با متمم و ایمیل بسیار جالبی که برای شما ارسال شده واقعا جمله ای بهتر از تیتر این مقاله نمی تونم عنوان کنم و خوشحالم که جز کوچکی از متمم هستم

    • یاد اون داستانه افتادم (نمی دونم درسته یا ساختگی)
      که کارخانه بنز اعلام میکنه هر کس که بتونه از بنز یک ایراد بگیره یک بنز بهش میدیم.
      یک خانمی میاد میگه تنها مشکلی که بنز داره انقدر راحته که آدم در حین رانندگی خوابش میبره(البته یه جور دیگر هم شنیدمش، میگه که آنقدر بنز راحته که آدم دیگه نمی تونه پشت یک ماشین دیگه بشینه)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.