پیام رسان “بله”

این روزها هر شخصی نظر خودش را در مورد فیلت.ر شدن تلگرام می گوید و از آن طرف دیگر یک سری تکذیب می کنند.

پیش تر هم پاول دورف در مورد مقابله با فیل تر ینگ تلگرام گفته بود: سیستم را می خواهد به بلاک چین انتقال دهد که دیگر قابلیت فیل.تر وجود نداشته باشد. روسیه هم که بستن تلگرام در روسیه را در دستور کار خودش قرار داد.

در این بین دو پیام رسان بسیار از این موضوع خوشحال می شوند:

  1. سروش
  2. بله

یک اتفاق جالب در مورد پیام رسان سروش این بود که، چند مدت پیش دکتر فاضلی برای پیش بینی اینکه تلگرام اگر فیل.تر شد چه کند. گفته بود که در پیام رسان سروش یک اکانت باز کرده است. اما بعد از مدت کمتر از یک ساعت پیامی نوشت از اینکه چقدر پیام ها برای او ارسال شده که در صورت فیل.تر ینگ با فیل تر .شکن می آیند اما از پیام  رسان بومی استفاده نمی کنند.

 

مورد دوم که بیشتر سوژه صحبت من است، پیام رسانی است مربوط به بانک ملی که از کانال تلگرامی دوست خوبم مجید دودهکی متوجه آن شدم.

 

پیام رسان “بله” ، استارتاپی است که توسط بانک ملی حمایت می شود. اینکه یک بانک پا در این فضا گذاشته باشد برای من بسیار جالب است. البته عمر این پیام رسان کمتر از دوسال است.

از تعداد نصب و اقبال عمومی سروش، جلوتر از “بله” است.

از الان در این فکر هستم که چقدر کسب و کار ها هستند که هزینه های خیلی زیادی کردند تا کانال آن ها در تلگرام از اعضای زیادی برخوردار باشد.

چقدر کسب و کار ها هستند که چون کانال تلگرامشان قوی است سهم زیادی از بازار دارند و پس از، در دسترس نبودن تلگرام قاعده بازی کمی تغییر می کند.

بار دیگر به اینکه پلتفرم های دیگران بستر خوبی برای محتوا گذاری و سرمایه گذاری نیستند، رسیدم. هر چند که نظر شخصی من این است که این اتفاق برای تلگرام پیش نمی آید، اما رفتار عاقلانه این است که ادمین های کانال ها تا می توانند اعضا را به اینستاگرام شیفت دهند. (هر چند که توصیه بهتر شیف دادن اعضا بر بستری مناسب و مطمئن یعنی “وب سایت” بهترین اقدام است)

7 جایگزین برای تلگرام

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.6/5 - (8 امتیاز)

1 دیدگاه روشن پیام رسان “بله”

  • سروش نسخه ویندوز که داغونه سرعت پایین هنگ کردن های زیاد
    تو تنطیماتش هم چند تا نوشته بیشتر نیست حالا نسخه گوشیشو نمیدونم
    اقا میری به عنوان مثال اخرین بازدید یکی از دوستات رو میبینی زده 4 دقیقه پیش بعد واسه همه 4 دقیقه پیش
    نشون میده بعد اونای که حساب سروش رو هم ندارن یک بار میاره یک بار نمیاره مخاطب که وارد میکنی از توش در میای؛ میری داخل ؛میبینی دیگه نیست چت که میکنی در حالا تایپینگ نمینویسه ؛منو چپ مینویسه طرف مقابلم رو سمت راست اقا اصلا خیلی داغونه به نظرم ایتا بهتره الان یه اشکالی داره
    نظرت در مورد ایتا چیه و بقیه پیام رسان های ایرانی؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.