استیو جابز و مکتب جابیزم

من همیشه به اپل به عنوان برند یک دنیا احترام گذاشتم و هر زمان که کلمه برند را  می شنوم ناخودآگاه لوگو “اپل” برای من تداعی می شود.

استیو جابز

 

استو جابز مدیرعامل و موسس این شرکت 893 میلیارد دلاری بود. آنقدر خلاقیت و نوآوری در اپل ایجاد کرد که در زمان خودش اپل گران ترین شرکت جهان بود و هنوز نیز هست. به طور یقین می توان گفت جهان با استیو جابز و جهان بی استیو جابز با هم متفاوت هستند.

هر کجا که این مرد پا گذاشت خلاقیت و نوآوری هم وارد شد و توانست نشان دهد که موفقیت های او اتفاقی نبوده. آنقدر برند استیو جابز قوی بود که هنوز افرادی را داریم که کاملا از این مکتب (جابیزم) پیروی کنند.

در کلیپی که به لطف دوست خوبم حبیب صادقی نژاد برای شما بارگذاری کردیم می توانید مقداری با این بزرگ مرد تاریخ تکنولوژی آشنا شوید.

یک جمله از نطق او در دانشگاه استنفورد در ذهنم خیلی برجسته شده: (نسخه کامل سخنرانی او در استنفورد)

stay hungry,stay foolish

 

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.2/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه روشن استیو جابز و مکتب جابیزم

  • این متفاوت اندیشیدن چگونه به دست مییاد؟

  • سلام
    بنظرم ما خیلی بیشتر احتیاج به نوشتن از بزرگان دنیا داریم تا خود اونها. نوشتن از بزرگانی مثل استیو جابز ما رو ملزم می‌کنه کمی درباره شون تحقیق کنیم و همین مارو به مدل ذهنی اونها نزدیک تر می‌کنه. ممنون از مطلب عالیت.
    اما دوست دارم، توی کامنت هات مطلبی رو هم از استاد مشترکمون ببینم. کسی که بنظرم در ایران بی نظیر و یا خیلی کم نظیره و من و تو خیلی نیازمند مدل ذهنیش هستیم.
    محمد رضا شعبانعلی جان.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.