تجربیات من در مصاحبه های شغلی (در حال تکمیل)

من که یک زمانی می توانستم هر روز وبلاگ خودم را آپدیت کنم باورم نمی شود که ۲ هفته گذشته است و اینجا مطلبی منتشر نشده است. این روزها بیشتر در حال یادگیری هستم و به شدت مشغول کارهای عملیاتی.

یک سری مطالب هستند که در حال حاضر نمی توانم از آن ها بنویسم، چون برنامه ای برای گرفتن سهم بیشتر بازار است و یک سری مطالب دیگر هم در حال یادگیری هستم و برنامه های آینده شرکت است و باز آن ها هم قابل توضیح نیستند. عده ای از دوستان به من یادآوری می کنند که خیلی وقت است که چیزی نمی نویسی. به نظرم رسید خوب می شود اگر تجربیات خودم را در این حدود ۲۰۰۰ تا مصاحبه شغلی که داشته ام با شما به اشتراک بگذارم.

 

داستان های زیادی در مورد جلسات مصاحبه های شغلی شنیده می شود. در سال های اول هم من دلم می خواست آن ها را در جلسات مصاحبه خودم داشته باشم اما با تجربه تر که شدم متوجه شدم این ها برای پوزیشن ها خاص در شرکت ها خاصی هستند. مانند سوالات و معما های عجیب و غریب

 

نکته اولی که خیلی حائز اهمیت است این است که مصاحبه شغلی برای هر دپارتمان و هر پوزیشن با هم خیلی متفاوت است. مدت زمانی که من برای گرفتن پوزیشن مدیریتی می گذارم حدود یک ساعت و نیم است. اما همان برای دپارتمان دیگر یا پوزیشن های دیگر به ربع ساعت هم کاهش خواهد یافت. این فقط در زمان جلسه نیست بلکه سوالات و برخورد ها نیز با هم متفاوت هستند.

 

نکته در مصاحبه با آقایان: در مصاحبه با آقایان ها باید بیشتر مراقب بود و خیلی لحن را بیشتر تلطیف داد. نمی دانم چرا، اما خیلی زود احساس می کنند که مصاحبه کننده نگاه از بالا به پایین دارد و جلسه مصاحبه بیشتر به یک جدال (کَل کَل) تبدیل می شود. خانم ها در مصاحبه ها خیلی بیشتر آرامش دارند. (البته صحبت من بیشت راز جنس مردانگی و زنانگی است نه جنسیت)

 

به دلیل اینکه من به میزان خیلی زیادی به سلامت روانی و اخلاقی افراد اهمیت می دهم، حتما در طول مصاحبه (که بیشتر شبیه یک گپ و گفت برگزار می شود) خیلی دقت می کنم. تاکید می کنم که میزان فشار کار به حدی است که نه من، هیچکدام از افراد حاضر در شرکت حوصله حاشیه را ندارند.

 

به جز پوزیشن های مدیریتی، در باقی پوزیشن ها (به جز فنی) می گردم دنبال آن سال هایی که در دانشگاه نبودند و کار هم نمی کردند از آن سال ها بیشتر سوال می پرسم.

 

سوالات عمومی در فرم مصاحبه استخدامی:

جنسیت

وضعیت تاهل

آدرس منزل

 

سوالات مهم در فرم مصاحبه استخدامی:

سابقه کار

حقوق های که در شرکت های دیگر دریافت می کرده

علت ترک محل کارهای قبلی

حقوق پیشنهادی

علایق و سرگرمی

 

این مطلب ادامه دارد …

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.3/5 - (11 امتیاز)

3 دیدگاه روشن تجربیات من در مصاحبه های شغلی (در حال تکمیل)

  • بند اول این مطلب رو بیشتر از هر چیزی دوست داشتم، اونم اینکه با وجود این همه تجربه (با یه نگاه ساده میشه از محتوای سایت فهمید) باز هم و باز هم بیشتر وقتتون رو به یادگیری میگذرونید.

  • سلام
    دوست عزیز
    آیا همه مصاحبه های گرفتن نیرو را خودتون باید انجام دهید؟

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز ، من امروز به طور اتفاقی با سایت شما آشنا شدم و از این بابت خوشحالم. مطالب جالب و مفیدی دارید، خدا قوت میگم و براتون آرزوی سلامت و موفقیت دارم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.