در راه کارآفرینی

کارآفرینی هیچ زمان از جاده ای هموار نبوده و نخواهد بود. همه ما یک سری تعریف از کارآفرینی شنیده ایم یا خوانده ایم.

مدتی هست که پیش خودم بیشتر به این فکر می کنم که چرا ما منبعی در مورد مشکلات جزئی و ریز در زمینه کارآفرینی نداریم.

کارآفرینی

 

پیش خودم به یک سری نتایج رسیدم و برای اینکه بتوانم همه آن ها را در یک جا داشته باشم تصمیم گرفتم آن ها را به صورت فایل صوتی ضبط کنم و با شما دوستان به اشتراک بگذاریم.

ممنون که می دانید من در زمینه فایل صوتی پر کردن بسیار آماتور هستم و کیفیت بد ضبط کردن و هرگونه کم و کسری را بر من می بخشید. لازم به ذکر است که تمام این فایل صوتی از جنس تجربه شخصی است. امیدوارم برای شما هم مفید باشد.

 

 

مطلب مرتبط: آموخته های یک معلم درباره کارآفرینی

 

با تشکر

حمید طهماسبی

 

4.4/5 - (8 امتیاز)

4 دیدگاه روشن در راه کارآفرینی

  • سلام
    35 دقیقه خیلیه!
    بازهم ممنون

  • حمید جان؛
    از ایده ی خوبت لذت بردم و دلایلت برای نبودِ محتوای کاربردی از آدم های موفق کار آفرینی رو می پذیرم. بعد از گوش دادن به فایلِ صوتیِ دوست داشتنی شما، من هم به این فکر افتادم که بَد نیست چیزهایی که در مسیر کارآفرینی برای یک کسب و کار کوچک، تجربه کردم رو بازگو کنم. از اینکه این فکر رو در سرم انداختی ممنونم ازت.
    گاهی فکر می کنم چقدر اشتباه در تولید محتوا، بازاریابی، تبلیغ، انتخاب نیرو، عقد قرارداد و مسائل ابتداییِ کار داشتیم در این چند سال. شاید مکتوب یا بازگو کردنش بتونه مفید باشه برای کسانی که به این راه علاقه دارند یا “فکر می کنند” که علاقه دارند.
    و یه سؤال؛ به نظرت مرز این به اشتراک گذاری کجاست؟ ایده ی “رقیبِ دانا” تا کجا باید ادامه پیدا کنه و کجا باید متوقف بشه؟
    اصلا این دیدگاه امروزه معنا داره که من نگران به اشتراک گذاری تجربیاتم باشم؟ اگه نه چرا متمم روش آموزشیِ گرونش رو (به گفته محمدرضا) به کسی نمی گه و چرا کتابی تحت عنوان “تجربیاتِ شاتل” رو از احمدرضا نخجوانی نمی بینیم؟
    من تا به امروز حتی به جوون هایی که دقیقا می خواستن کسب و کاری مشابه من رو برپا کنند (کسب و کاری که شاید تعدادش در ایران کمتر از انگشت های دودست هست) هم مشورت دادم و از خطرات و بایدها و نبایدهایی که می دونستم گفتم. اما این کار درست بوده؟

    • شاهد جان
      تو صنعت ما هر چیزی که امروز فکر می کنیم فقط ما می دونیم 3 ماه دیگه یک اطلاعات عادیه
      بُرد با کسی هست که زودتر منتشرش کنه.
      نکته دیگه اینکه کسب و کاری موفق هست که حتی اگر بهت بگن هم نتونی انجامش بدی. چون یک کسب و ار موفق واقعی چیزی به ایم فوت کوزه گری نداره بلکه فوت های کوزه گری داره. که تعدادش به نظر من به ده ها می کشه.
      در مورد احمدرضا نخجواین باید بگم از خودش بپرس.
      ولی به نظر من ایشان دغدغه گفتن از این مشکلات را ندارند و البته باید بگویم تجربیات ایشان دیگر به کار من و شما نمی آیدو
      یکی از اشتباها رایج ما همین است که فکر می کنیم مدیر عامل یک کسب و کار بزرگ با درآمد چند ده میلیون در ماه برای من حمید طهماسبی با چند استارتاپ کوچک و درآمد ناچیز حرفی برای گفتن دارد. نه اینکه نداشته باشد، دارد. ولی حرف های ایشان برای امروز من به کار نمی آید، یا خیلی کمتر از آن که فکر کنی مفید هستند.

  • سلام حمید جان
    عالی بود تشکر

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.