متمم

تجربه ۲۰۰۰ روز حضور در متمم

حدود پنج سال و نیم هست که در متمم مشغول یادگیری و شاگردی کردن هستم. فکر می کنم جزو افرادی باشم که بتوانم راجع بهش نظر بدم. (پروفایل من)

درس های متمم باعث شد که من بتوانم مسیر شغلی و حرفه ای خودم را کم خطاتر و بهتر طی کنم. درس های متمم به شکلی انتخاب شده اند که یک نفر در مسیر شغلی اش به اکثر آن ها برخورد می کند. انگار این بازی های کامپیوتری که در هر مرحله به پایان آن که می رسیم یا در بین راه امتیازاتی را می توانستیم کسب کنیم و همین باعث می شد که از ادامه مسیر دلسرد نشویم.

یکی از مواردی که متمم باعث شد به خوبی یاد بگیرم، روش خودخوان (self-study) است. چقدر در فهم مطالب، استفاده از منبع موثق و صرفه جویی در زمان و هزینه (برای عدم شرکت در دوره ها و سیمنارها) به من کمک کرد.

دو توصیه عمومی برای متممی ها و متمم خوانی (من هم هنوز در همین مسیرم):

 

توصیه سه درس برای کسب دانش تخصصی: (براساس تجربه شخصی)

تفکر استراتژیک

استراتژی کسب و کار

مهارت حل مسئله

 

اگر متمم را می خوانید تا بتوانید از طریق آن در کوتاه مدت درآمد زایی کنید باید بگویم که متمم آن قدر به کارتان نخواهد آمد، اما چنانچه صبور باشید در بلند مدت افزایش درآمد هم برایتان خواهد داشت.

تنها بخشی که می توانید مستقیما برای درآمد زایی از آن استفاده کنید ابزارهای کسب و کار در بخش توسعه فردی است.

متمم علمی، موثق، به روز، در دسترس، ارزان و دارای دقت کلامی بسیار بالاست.

امیدوارم بتوانم تمام گوسفندنگری را از این منبع انجام دهم.

 

با تشکر

حمید طهماسبی
4.6/5 - (25 امتیاز)

5 دیدگاه روشن تجربه ۲۰۰۰ روز حضور در متمم

  • ,زهرا مولایی(ماندانا)

    سلام
    متمم بی نظیره
    در یک کلام محمد رضا شعبانعلی یک معلم زمینی نیست
    متواضع و علمی ،خدایا شکرت🙏🌱

  • من بیش‌تر از ۶ سال هست که عضو متمم هستم و متمم مثل بخشی از زندگی‌م شده. هرچی که در ۷ سال دوره لیسانس و فوق‌لیسانس تو دانشگاه یادم نگرفتم، این‌جا یاد گرفتم. یا بهتر بگم هرچی درس‌های تئوری و بی‌خاصیت در طول دوره آکادمیک حفظ کردم و امتحان دادم و هیچ‌موقع به کارم نیومد، عوض‍‌ش این‌جا خوندم و یاد گرفتم و خیلی زود هم تونستم به کار ببندم.
    فرق متمم برای من با محیط‌های دیگه در یادگیری، کاربردی بودن اون بوده. شب یه درس‌نامه رو تموم کردم و فردا در سازمان پیاده‌ش کردم یا اثرش رو دیدم.
    چندین ساله یکی از هدایایی که به پرسنل میدم اکانت متمم هست و از افتخارات‌م اینه که خیلی‌ها رو با متمم و مدل ذهنی محمدرضا شعبانعلی آشنا کردم و بابت این موضوع کلی موج مثبت و حال خوب از افرادی که واسطه‌ی این آشنایی شدم دریافت کردم.

    اگه بخوام یه عنوان در عضر کنونی کسب و کارها نام ببرم اون “مهارت” هست. بدون مهارت در هیچ سازمان و شرکتی کسی جایی نخواهد داشت (البته غیر از ادارات دولتی). “مهارت” از دل مدرسه و دانشگاه بیرون نمیاد. از محیط‌های آکادمیک و وابسطه به مدرک یادگیری درنمیاد.
    متمم برخلاف تمام این فضاهای رسمی و مدرک‌گرا، به شکل عملیاتی و کاربردی کار آموزش رو انجام میده. در انتهای هر درس این احساس به شما منتقل میشه که چیزی دستگیرتون شده و از وقتی که گذاشتید احساس بدی ندارید.
    این یادگیری هم در مهارت نرم (Soft Skills) و هم مهارت‌های تکنیکال (Technical Skills) به شما کمک می‌کنه در محیط کار و زندگی شخصی بهتر و اثرگذارتر عمل کنید.

  • ممنون كه متمم رو به من و افراد ديگه معرفي ميكني …
    من به تازگي عضو متمم شدم …
    و از مسيري كه انتخاب كردم خيلي راضي هستم ??????

  • متمم عالیه. آقای شعبانعلی به گردن همه ما حق بسیار بزرگی گذاشته. من اون‌قدر که از متمم استفاده کردم از تحصیلات دانشگاهیم استفاده نکرده بودم و خیلی مدیونش هستم.

  • موفق باشید آقای طهماسبی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.