حساب سر انگشتی

قانون سرانگشتی بیزنس

یکی از مواردی که من برای بررسی یک کسب و کار چک می کنم این هست که تا حالا بیلبورد رفته است یا خیر
به این طریق بخشی از مدل ذهنی موسس و مدیران آن کسب و کار برای من روشن می شود

 

اگر جواب بله باشد سریعا رتبه الکسا سایت و دانلود اپلیکیشن آن را در کافه بازار چک می کنم. (کافه بازار را به خاطر این گفتم چون عمده فعالیت ها و بررسی های آن دستی است و امکان گرفتن نصب فیک بسیار پایین تر از گوگل پلی است)
این اعداد (یعنی رتبه الکسا و تعداد دانلود) باید با هم تاحدودی تناسب داشته باشند.

بریم در حاشیه مثالی بزنم:

اگر اشتباه نکنم اسفندماه بود که مشاور مالی شرکت با من تماس گرفت، گفت یکی از شرکت هایی که مشاور مالی شان هستم برای اینکه جذب سرمایه بعدی کمی به تعویق افتاده و الان کرونا هست قصد تعطیلی کسب و کار را دارد. من می خواهم تمام تلاشم را بکنم که به او روحیه دهم و شرکت را زنده نگه دارم.

سوال اولی که پرسیدم: تا حالا برای تبلیغات، بیلبورد رفته؟
+بله
من: بزار الان بهت میگم (چک الکسا: No data و تعداد دانلود اپ: ۲۰۰). به نظرم بزار fail کنه. به نفع همه است. پول سرمایه گذار بعدی رو هم حفظ کردید.

تناسب در بیزنس خیلی مهم است.

مثل این می ماند که ساعت رولکس دست کنی بعد سوار BRT شوی.

 

نکته: این قانون سر انگشتی من در مورد بیزنس های آنلاین است که اپلیکیشن دارند و کاملا هم اپ محور نیستند.
به عنوان مثال آپ ۱۱ میلیون دانلود اپلیکیشن دارد، اما الکسای آن حدود ۴۰۰ است. این تناسب ندارد اما نکته ای که هست این است که آپ بیشتر یک کسب و کار اپ محور است
مثال دیگری از همین دست می تواند اسنپ باشد با حدود ۶ میلیون دانلود اپ، الکسای آن حدود ۶۰۰ است چون اسنپ هم یک بیزنس اپ محور است.
این بررسی نشان می دهد که چقدر اهل شوعاف کردن و پول خراب کردن هستند.

وگرنه شما می توانید حتی کسب و کارهایی که بیلبورد هم ندارند را تناسب دانلود اپ با الکسایشان را چک کنید. مثلا درحوزه خدمات آنلاین یک شرکتی هست که الکسایش حدود ۳۰ هزار است و دانلود اپلیکیشن آن ۵۰ هزار. به شدت مشخص است که دوستان به نصب فیک علاقه مند هستند.

 

با تشکر
حمید طهماسبی

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.