چهارسالگی خدمت از ما

۱۶ شهریور ۹۹، چهارمین سالی است که از خدمت از ما پا به عرصه خدمات آنلاین گذاشته است.
پیش‌تر در مورد سه‌سالگی خدمت‌ از ما نوشته بودم و گفته بودم که برای من بیشتر شبیه به مکانی برای آموزش دیدن شده است. اگر نگویم هر روز اما هفته‌ای دو الی سه چالش جدید داریم که باید آن‌ها را حل کنیم.

داستان شکل‌گیری و چگونگی شروع خدمت از ما را هم در همان پست سه‌سالگی خدمت از ما توضیح دادم. این مطلب را هم از همان پست نقل می کنم:

ایده خدمت از ما را ۱۱ شهریور در سایت محمدرضا خواندم.

۱۴ شهریور تصمیم گرفتم آن را اجرایی کنم

۱۶ شهریور دامنه آن را خریدم

۲۶ شهریور قالب سایت را انتخاب کردم

۶ مهر محتواگذاری شروع شد

۱۶ آبان اولین تماس برای لوله بازکنی اتفاق افتاد

۲۲ آبان اولین درآمدمان حاصل شد

گزارش چهار‌سالگی به روایت تصویر در ادامه: (با کلیک روی گوشه تصویر سمت راست می توانید اسلاید ها را بزرگ ببینید)

 

اما امسال واقعا با تمام سال‌ها کاملا متفاوت بود. دلایل مختلفی هم داشت، یکی از آن‌ها این است که وضعیت کسب‌وکار ما تا حد زیادی تثبیت شده است. امروز که این مطلب را می‌نویسم ما در صنعت خودمان جزو TOP3 هستیم (این برای من لذت بخش است). نمودار ها، شیب رشد، تِرَک و تحلیل رقبا همه نشان می‌دهند که تا پایان سال موقعیت ما بسیار بهتر از الان است (و این من را بیشتر خوشحال  می‌کند)

از پاییز که اینترنت قطع شد تا امسال که این وضع کرونا و دلار هست، ما توانسته‌ایم با کمک همکاران در خدمت از ما طبق برنامه پیش رویم.

پارسال بعد از سه‌سالگی خدمت از ما، یک تغییر لوگو هم داشتیم. در کل می‌شود گفت یکسال گذشته سالِ پُر رشد، پُر چالش و پُر تغییری برای ما بوده است.

اگر از من بپرسند یکی از مهمترین علت های اینکه خدمت از ما در مسیر موفقیت است، چیست؟
می گویم رشد آرام، ارگانیک و به دور از هرگونه شوآف

نگه داری یک پلتفرم دوسویه که هم مسئولیت بالانس کردن عرضه و تقاضا را داریم هم اینکه دغدغه کیفیت مناسب و شفاف‌سازی قیمت‌ها، باعث شده کار بسیار سخت شود. پیدا کردن متخصصین در حدود ۳۸۰ خدمت، گسترش در چندین شهر (حدود ۴۰)، احراز هویت متخصصین، دسترسی و پیدا کردن مشتری، رسیدگی و حل تعارضات بین دوطرف، همه این ها به کنار، پیدا کردن نیروی با مهارت و با مدل ذهنی درست و سازنده برای داخل شرکت کار را از طرفی دیگر پر چالش تر کرده. به این ها کافی است پلیس فتا، شورای حل اختلاف، دادگاه و سایر ادارات دولتی هم اضافه شوند تا کمی بشود تصور کرد در چندین جبهه جنگیدن چقدر پوست آدم را می‌کند.

اما همه ما خدمت از مایی ها رویا و آرزوی بزرگی داریم، می‌دانیم که شاید به  همه آن ها نرسیم (توقع هم نداریم) اما به آن ها مانند ستاره قطبی نگاه می‌کنیم تا از مسیر منحرف نشویم.

قبلا در توییتی گفته بودم

امسال با وجود کرونا سعی کردیم خوشی هر چند کوچک دور هم داشته باشیم. همیشه سعی کردیم علی رغم زندگی در ایران، مثل عموم مردم فکر نکنیم، آمار قیمت دلار و سکه را دائما نداشته باشیم، غر نزنیم، ناله نکنیم، طلبکار نباشیم، در مورد فوتبال دیشب صحبت نکنیم.
سرمان به کار خودمان باشد و دغدغه کسب دانش تخصصی و مهارت های مربوطه را داشته باشیم. در ساعت های اضافه و زمان های آزاد هم به توسعه مهارت های فردی خودمان اهمیت دهیم.

شاید کمی، کار کردن در خدمت از ما در نگاه اول سخت باشد اما بعد از مدتی که نتایج کارهایمان را می‌بینیم خیلی سریع و راحت حاضر می شویم به این سختگیری‌ها تن دهیم. چون نتایجش بزرگ و قابل اتکا هستند و حس توانایی و ارزشمندی به آدم دست می‌دهد که در نتیجه به افزایش عزت نفس ما هم کمک می‌کند (اگر کسی هدفش ارتقای شغلی و انجام کار بزرگ باشد)

یک عکس با استایل U – جای سایر همکارانی که نیستند خالی

 

عکس از پشت صحنه:

 

پی نوشت: ماسک ها واقعا جالب شده بود با لوگوی خدمت از ما

پی نوشت ۲: مطلب حبیب هم در مورد “جشن ۴ سالگی و مروری بر آنچه گذشت” خیلی جالبه پیشنهاد می کنم بخونید.

 

با تشکر
حمید طهماسبی

4.8/5 - (70 امتیاز)

10 دیدگاه روشن چهارسالگی خدمت از ما

  • نظر لطفته حمید جان
    من خیلی خوشحال میشم اگر بتونم برای دوستانم مفید واقع بشم و همیشه از خوندن وبلاگ دوستان متممی کلی انگیزه میگیرم برای یادگیری و تلاش بیشتر

  • به امید دو رقمی شدنش

  • حمید جان مطلب خیلی خوبی بود خصوصا این شعر به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل // و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم .. ایشالا top1 خدمت از ما

  • به همه بچه های خدمت از ما تبریک میگم و خسته نباشید
    همونطور که نوید عزیز گفت، خدمت از ما فقط یک کسب و کار نیست، بلکه یک منبع الهام و انگیزه است. نشانه اینکه با امیدواری و تلاش و پشتکار و کار تیمی در کنار هم، ما میتوانیم.

  • سلام
    مطمئنم با پشتکار و تفکر و اخلاق شما خدمت از ما حتما لیدر بازار خودش میشه.
    خیلی روحیه میگیرم و به آینده امیدوار میشم وقتی از داستان کسب و کارهایی مثل خدمت از ما میشنوم. آدم خیالش راحت میشه که هنوزم اگر تلاش کنی و کمی هم هوشمندانه کار کنی نتیجه میگیری. مرسی بابت اشتراک گذاری تجربیات و امید دادن به ما جَوون تر ها.

    • سلام نوید جان
      منونم از لطفت
      باور کن ما از این حرف های تو روحیه می گیریم.
      در هفته های آتی یه مطلبی منتشر می کنم فکر کنم تحت عنوان “چرا خدمت از ما را دوست دارم” نمی دونم شاید هم اسمش رو چیز دیگه ای گذاشتم، اونجا توضیح میدم که بیش از ۹۰% بچه های شرکت ما شغل اولی هستن و دوباره بیش از ۹۰% اصلا تخصصی که الان دارن رو قبل از ورود نمی دونستن و با تلاش به دست آوردن. این مطلب پیرو صحبت تو به همه ثابت می کنه هنوز هم میشه

  • حمید چیزی که برای خودم جالبه اینه که خیلی سریع کار رو شروع میکنی و میبری جلو. چون خودم آدم کندی هستم، این ویژگیت خیلی برام جالبه
    حسابی هم به مسائلت فکر میکنی. خیلی درگیر جزئیاتی که یکی دیگه میتونه انجام بده نمیشی
    ۱۶م سال دیگه مطمئنم کلی خبرهای خوب خواهیم شنید از خودت و وضعیت خدمت از ما

    • مرسی هیوا، تو همیشه به من لطف داشتی
      چندین سال طبق این جمله اقدام کردم
      think big, start small, move fast
      چند سال اخیر هم خیلی این مدلی فکر می کنم
      act- feedback- correct و دوباره از اول
      شاید این دوتا جمله بالا روم خیلی تاثیر گذاشته.

      سعی می کنم با اطلاعات کم تو دستم فعلا شروع کنم و در طول مسیر با اطلاعاتی که به دست میارم کار رو بهبود بدم. در مورد اینکه درگیر جزییاتی که یکی دیگه می تونه انجام بده باید بگم تجربه های خوبی ندارم. چندین بار کارها رو به نیروهای خیلی متخصص سپردم دیدم که کار رو خیلی لفت میدن و هزینه های عجیب هم می گیرن و یکی از بزرگیترین مشکلاتش این هست که نمی تونن تشخیص بدن الان چه کیفیت کاری به درد ما می خوره.
      مثلا خودم بعضی وقت ها به بچه هامون میگم این کار رو با کیفیت ۴ از ۱۰ انجام بدیم، واقعا ۴ عدد پایینی هست اما تشخیص دادم که بیشتر از این رو یا نمی تونیم انجام بدیم یا توی خروجی تاثیر خیلی محسوسی نمیذاره.
      امیدوارم منظور پیامت رو درست فهمیده باشم.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.